Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Marcówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej spmarcowka.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2020-10-07.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-31.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale.
  • Niektóre filmy nie posiadają napisów.

 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-07.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny.

Badanie dostępności zostało przeprowadzone przez: IDcom Group sp. z o.o.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Krzystoń, e-mail: sp_marcowka@op.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 33 874 60 23. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia dostępne w godzinach pracy szkoły oraz jedno wejście do oddziału przedszkolnego 3-4 latków. Wejście główne, znajduje się od strony północnej, bezpośrednio przy podwórku szkolnym. Drzwi są dwuskrzydłowe - wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego). Otwierane ręczne na zewnątrz. Wejście to prowadzi do małego holu. Po prawej stronie drzwi znajduje się dzwonek oraz domofon. Wejście drugie znajduje się również od strony północnej - bezpośrednio przy podwórku szkolnym. Przy drzwiach dzwonek, domofon. Drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz. Wejście to prowadzi do korytarza. Wejście do oddziału przedszkolnego znajduje się od strony zachodniej obok placu zabaw. Wejście po pochylni, drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz. W przypadku zaistnienia potrzeby załatwienia spraw na piętrze przez osobę ze szczególnymi potrzebami, pracownik szkoły schodzi do petenta.

Dostosowanie korytarzy

Budynek pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich tylko na poziomie przedszkola - oddział 3-4 latków. Wejście od strony zachodniej obok placu zabaw.

Dostosowanie schodów

Budynek szkoły jest piętrowy, w którym nie zapewnia się wolnych od barier pionowych przestrzeni komunikacyjnych.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Budynek posiada pochylnię przy drugim wejściu do oddziału przedszkolnego 3-4 latków (zachodnia strona).

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform.

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

Wyznaczone miejsce postojowe od strony wejścia do oddziału przedszkonlego 3-4 latków.

Prawo wstępu z psem asystującym

Osoba niepełnosprawna może wejść na teren budynku z psem asystującym.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Informacje dodatkowe

Deklarację ostatnio zaktualizowano dnia: 25.03.2024

NA GÓRĘ