Koncepcja
UCZYMY SIĘ NIE DLA SZKOŁY, LECZ DLA ŻYCIA
Seneka
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY:
- Podwyższanie stopnia jakości kształcenia;
- Kształtowanie postaw obywatelskich;
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych;
- Kulturalne zachowanie ucznia;
- Bezpieczeństwo ucznia;
- Praca z uczniem zdolnym;
- Praca z uczniem mającym trudności w nauce;
- Wprowadzanie nowych inicjatyw pedagogicznych i wychowawczych;
- Atmosfera w szkole;
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli;
- Współpraca z rodzicami;
- Promocja szkoły w środowisku.
MODEL ABSOLWENTA
Uczeń kończący edukację w naszej szkole:
- jest świadomy swoich umiejętności i zdolności;
- jest osobą wrażliwą społecznie, odpowiedzialną, rzetelną, odróżniającą dobro od zła;
- jest osobowością twórczo podchodzącą do życia;
- jest w pełni ukształtowany psychofizycznie;
- nabył umiejętności poszukiwania i korzystania z wiedzy oraz dziedzictwa kulturowego;
- jest przyjaźnie nastawiony do świata;
- jest wysportowany;
- aktywnie uczestniczy w życiu szkoły i poza nią;
- zna różne dziedziny sztuki i języki obce;
- potrafi korzystać z komputera i pracować z nim;
- potrafi się uczyć;
- jest zdobywcą nagród i wyróżnień;
- nie boi się nowości;
- jest asertywny;
- jest tolerancyjny;
- dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
- potrafi dokonywać wyborów zgodnych z własnym sumieniem i światopoglądem.